Betrouwbare producten en goede klantenservice helpen wiskundeonderwijs
Alles draait om wiskunde. En met het toenemende belang van technologie en innovatie is goed onderwijs in wiskunde en wetenschappen belangrijker dan ooit! Al meer dan 30 jaar ondersteunt Texas Instruments het secundair onderwijs met technologie om het beste onderwijs te geven. Twee aspecten lichten we in dit blog uit. Namelijk dat we inzetten op het ontwikkelen van duurzame kwaliteitsproducten. En dat klantenservice hoog in het vaandel staat. “Wij zijn er elke werkdag voor leerlingen, ouders en leerkrachten, vertelt klantenservicemedewerker Erik. “We pakken elke vraag op en antwoorden zo snel als we kunnen.”
Hulp krijgen wanneer je die nodig hebt
Mocht je een vraag of probleem hebben met een product dan wil je de klantenservice van een bedrijf goed kunnen vinden. Bij Texas Instruments staat de klantenservice direct in het hoofdmenu op de website. Klik je dat aan, dan kies je zelf hoe je contact wilt leggen. Misschien is het antwoord op je vraag al te vinden op de pagina met veelgestelde vragen. Of je kiest voor het stellen van jouw vraag via het online formulier, per e-mail of per telefoon (gratis nummer).
Nederlandstalige klantenservice
De medewerkers van de klantenservice reageren snel op jouw vraag. De klantenservice antwoordt altijd, aan de telefoon of met een bericht, in het Nederlands natuurlijk. Team manager Yolanda vertelt:
We reageren zo snel mogelijk, van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 - 18.00 uur en op vrijdag tot 16.30 uur. Wij merken dat op het moment de meeste vragen gaan over garantie of over de geldigheid van softwarelicenties en het verlengen ervan. Dit omdat de organisatie rondom licenties een beetje is veranderd. We helpen iedereen graag en zijn blij om Texas Instruments te vertegenwoordigen.”
Collega Erik spreekt Vlaams en is al jaren een vaste kracht van de klantenservice.
“Ik krijg de meeste vragen binnen via e-mail, maar krijg ook regelmatig mensen uit Vlaanderen en Nederland aan de telefoon. Ik denk dat 50% van de verzoeken komt van leerkrachten. Dan zo’n 30% van leerlingen en 20% van ouders. Als ik niet direct kan helpen vraag ik soms of ze screenshots kunnen sturen. Zo komen we er altijd uit!”
Yolanda en Erik gaan niet op vakantie rondom de examenperiode. Dan komen er vaak vragen over hoe leerlingen zich op het examen moeten voorbereiden.
Erik: “Soms krijgen we zelfs wiskundige vragen over het gebruik van de grafische rekenmachine! Ik help zover ik kan, en anders verwijs ik bijvoorbeeld door naar leerkrachten en instructievideo’s van T3 Vlaanderen.”
En wat vinden de klanten ervan?
Veel leerkrachten, ouders en leerlingen geven aan dat ze goed zijn geholpen. Uit de jaarlijkse enquête blijkt dat 94% van de klanten tevreden is over de klantenservice. Bij die vragenlijsten geven mensen soms persoonlijke reacties. Zo zegt een leerkracht: "Snelle, eerlijke en nauwkeurige antwoorden. Zeer professioneel!" En een moeder liet weten: "Zeer goede service, vriendelijk persoon die mijn vraag begreep." Ook een leerling die vragen voorlegde aan de klantenservice was tevreden. "De beantwoording was snel, duidelijk en efficiënt. Bovendien kreeg ik een samenvattende e-mail. Bedankt 😊." *
Producten zijn duurzaam en innovatief
Texas Instruments besteedt veel zorg aan de ontwikkeling en productie van alle apparatuur. Zo zijn de grafische rekenmachines licht en tegelijk stevig en gaan ze jarenlang mee in de schooltas. Overal zie je de opkomst van seizoensgebonden modeartikelen, nagemaakte elektronische apparatuur en producten die met opzet zijn ontwikkeld met een korte levensduur. Deze praktijken zijn niet duurzaam, en al helemaal niet in het onderwijs!
De TI grafische rekenmachines daarentegen zijn ontworpen om lang mee te gaan. Binnen een gezin kunnen broertjes en zusjes ze doorgeven omdat de software steeds wordt bijgewerkt. Er hoeft dus geen nieuw model te worden gekocht! (En heb je vragen over het bijwerken van de software dan helpt de klantenservice je dus graag.) Bovendien zijn de grafische rekenmachines ook te gebruiken bij andere vakken dan wiskunde. En ze zijn geschikt om te programmeren. Duurzaam én innovatief dus.
Gegarandeerd leuk leren
Al onze rekenmachines hebben een garantie van 3 jaar vanaf de aankoopdatum. Belangrijk omdat bij wiskunde de grafische rekenmachine net zo hard nodig is als pen en papier! Elke leerling moet er dus op kunnen vertrouwen tijdens schooltijd. En is er een probleem, kan weet je dus dat wij als betrouwbare producent al jaren een goede klantenservice bieden.
Alles opgeteld
Kwaliteit, een lange levensduur, servicegerichtheid en vernieuwingen die aansluiten bij het secundair onderwijs. Alles opgeteld zet Texas Instruments zich al decennia in voor goed onderwijs met werkplezier voor leerkrachten en enthousiasme bij leerlingen!
- Klantenservice Vlaanderen
*Bron: online vragenlijst uitgevoerd tussen 1 januari en 31 december 2023 onder 1.864 respondenten door ICON Communication Centres s.r.o.